Sunday, February 17, 2013

Pasar Seksyen 13,Shah Alam

 Okay this is very. exciting,Pergi ke pasar dan mencuci mata.Banyak2 pasar kat Shah Alam yang aku pergi,ini antara yang paling besar aku pernah jumpa.Walaweh.Lokasi belakang stadium berdekatan MSU.Waktu hari ahad lepas subuh dah boleh datang ye.Naseb baek aku bangun awal untuk ke sana.
Yeah.parking je dah jauh sebab ramai orang.

Tengok dari luar dan tepi,nampak macam sikit and beberapa kerat je khemah
kelihatan.

 Tapi bila jalan depan sikit baru nampak deretan khemah sampai ke hujung sana.

Ramai orang berkerumun di pasar.Sama macam saya,datang je cuci mata
membeli belum tentu.Sebenarnya nak beli sayur,tapi harga mahal berbanding pasar saya pernah pergi sebelum ini.Bak kata kawan,ini pasar orang kaya2.


Tudung cantik2 untuk gadis yang comel2 ^^
Pasar ni terbahagi kepada 3 bahagian,mula barisan peniaga barang2 kering,kemudian makanan,kemudian barang2 basah(ikan,sayur).Jadi saya pergi ke bahagian tengah pasar yakni barang makanan.Lapar sebab tak sarapan lagi.
Siap dengan kerusi dan meja.Apa lagi terus duduk sambil memesan menu.

Yeahh.Char kuew tiow yang lazat berkrim.Selamat menjamu selera.Dah kenyang baru boleh sambung jenjalan



Okay,dah puas berjalan.
Jum balik.
Pasni dah taw nak buat apa kalau bosan pagi2 ahad.
Salam.



3 comments:

  1. wah. bestnya ada pasar tani kat shah alam ni. lagi2 ari ahad. nak try explore jgk la nt. ^^

    ReplyDelete
  2. boleh2..nanti try la explore ye ..^^

    ReplyDelete
  3. yesza. that is a nice & interesting place to be explore. ^^

    ReplyDelete

KOMEN-KOMEN LA