Saturday, January 5, 2013

Aku

Assalamualaikum..



Aku terima nikahnya fulan binti si fulan
sambut lafaz akad menerima
siapakah gerangan pengantin perempuannya?
“Tidak ada yang dapat menolak ketentuan Tuhan kecuali doa”



Berilah satu ketetapan untuk aku jalani
Tak akan ku langgar kalau bertentangan dengan kendiri
yang dahulu,didahulukan yang kendian,dikendiankan

mudahnya aku terpengaruh,mudahnya aku digoda
sehingga tak tahu mana pahala dan dosa
bebas aku dibawah kuasaMu
terbelenggu sayu pinta alasanku

Aku ,ketawa besar kau pada aku
kau gelak tanda sinis 
aku senyum 
Rupanya aku senyum pada ejekan orang pada diri

Sebenar-benar diri,belum lagi terserlah
kerna sebahagian diri ku sahaja yang tahu
dimanakah sebahagian diri itu?
bukankah 3 bulan aku di rahim kau ditetapkan?
Menyerah


No comments:

Post a Comment

KOMEN-KOMEN LA