Saturday, April 28, 2012

Aman kah tanah ini

Negaraku
Tanah tumpahnya darahku
Rakyat hidup bersatu dan maju
Rahmat bahgia Tuhan kurniakan
Raja kita selamat bertakhta

Lagu Kebangsaan yang menjadi semboyan kerajaan Malaysia.
Aku bukan lah warganegara yang baik,tapi aku tahu mana yang lebih baik untuk negaraku.
Aku sayangkan negaraku.Sayangkan tanah tumpahnya darah aku.Pendirian aku bukan lah menurut akur segala kerenah pemimpin Kerajaan.Sedikit pun tidak menyanggah mana2 pertubuhan menidakkan Kerajaan.Tapi aku sangat benci melihat tanah ini,bertumpah darah sesama sendiri.Aku benci,tanah ini dikuasai bukan peribumi.

Aman kah negaraku?

''Sesungguhnya semalam dan hari ini mengajar aku erti sabar dan kurang ajar''

Belum masa lagi aku berkurang ajar.Bukan pada saudara sedarahku untuk aku berlaku demikian.
Tak ada kuasa melayan.Hanya memerhati.

Berarak lah.Selagi belum menang sorak kampung tergadai.
Berhimpun lah.Selagi nyawa dikandung badan.

Jangan menyesal bila nasi dah menjadi bubur.


No comments:

Post a Comment

KOMEN-KOMEN LA