Tuesday, September 27, 2011

Kejatuhan

Tanggal 27 September 2011,Jam 11.15 malam,aku telah dijatuhkan oleh motor ku ke permukaan tar jalan.Satu-satunya pengalaman yang mungkin aku tunggu sebelum ni sebagai penunggan motor,atau kemungkinan pengalaman yang mengajar aku erti berhati-hati.

Kejadian yang bertitik mula di sebuah selekoh di jalan yang gelap berhampiran kolej aku.Aku dengan ghairah nya menyambar selekoh yang terbentang di depan mata ala-ala Valentino Rossi.Gedebuk!.Satu-satunya bunyi petanda aku dan motor ku sudah terbaring di jalan.Mujur helmet ku di kepala,organ terpentingku terpelihara.Panas luka di siku tak ku endah.Mahuku cuma cepat pulang supaya kerja laporan makmal ku disiapkan.I am newbie in accident.So,tak tahu apa nak dibuat.Aku terus ke motor ku yang ter babas 5 langkah dari tempat baringanku.Enjennya masih elok,tayar boleh bergerak.Aku terus bergerak pulang.Dalam perjalanan,aku bersyukur bukan nyawaku diambil,cuma sedikit darah yang mengalir.

Sampai di rumah,tugasan yang telah dibahagi2kan aku simpan.Terus mencapai tuala untuk memandikan luka.Arghhh.Pedih,panas dan sakit ku rasa.Tiba saat mencari penawar,satu ubat tak ku jumpa.Ah celaka.Hanya kapas dan plaster yang ada.Apa yang ada terus ku guna.Ku tekapkan luka bersama kapas dan plaster.Siap.Tiba-tiba aku tersenyum.Senyum dek keterujaan jatuh motor takpun senyum dek pengalaman yang berharga.Aku tak pasti.Yang aku pasti,koyak di kulit sepanjang 1.5cm ini perlu di rawati.Kalau tidak,peluang ku untuk bermain persahabatan hoki sabtu ni tak jadi.Moga lukaku cepat bertaut.

4 comments:

KOMEN-KOMEN LA