Friday, August 12, 2011

Parut kesalahan


Kalau tak pernah buat kesalahan,bukan manusia la namanya.
Tapi kalau dah buat kesalahan,besarlah kesan peninggalannya.
Macam luka yang berparut ,macam tulah susah luput.
Sekali berbuat salah,fitrah manusia akan hukum selamanya salah.

''aku bukan tak percaya kat kau, tapi DULU kau pernah mencuri''

''Hek elah dia ni,DULU tak bertudung.Ni mesti sebab bulan puasa''

''Eh,kau tak payah nak poyo la berhenti merokok.Nah,amik la''


Patotlah.Manusia sekarang rasa diri mulia.Manusia berubah pon
tak nak percaya.Kalau mulia,kenapa tak yakin pada ayat Allah?
''ALLAH mengeluarkan dari kegelapan kepada cahaya''
Kalau aqliyyah,cuber tengok malam..tak mustahil jadi siang,bukan?
Beluncas pon boleh jadi rama-rama yang cantik,bukan?
Kenapa pula manusia yang hati nya mudah berbolak balik,di pandang pelik
kalau berubah jadi yang lebih baik?








2 comments:

  1. yup2... betul... jgn cepat menghukum seseorang...

    ReplyDelete
  2. Siapalah kita untuk menghukum orang lain.Sebaik2nya serahkan pengadilan kat Allah..^^

    ReplyDelete

KOMEN-KOMEN LA