Thursday, May 26, 2011

Perihal kering.

Kering itu sering.Kadang-kadang dari basah jadi kering.Dari kaya pun jadi kering.Dari kurus terus kering.Aku bukan ada harta nak di kering sebab aku memang kering.Nak kata kurus pun tak ,sesedap badan je aku rasa.Habes kenapa aku kering?

Jiwa kering,kasih sayang kurang.Stop it! Aku tak mahu seperti mereka.

Benci aku mereka kata mereka kurang kasih sayang,mahukan perhatian lebih dan berjiwa kacau.Sialan.Bukak je facebook terus nampak mereka.

Air yang mengalir untuk dihirup,masih kurang kah kasih sayang(air) itu?
Angin yang menghembus ke muka,tidak cukup kah belaian(angin) itu?
Kitabullah yang tenang jika dibaca,masih kacau kah jiwa saat mendekatinya?

Kering itu jangan selalu.Kering amalan menjawab kat akhirat.Sentiasalah basah.Basahkan lidah dengan zikir2 mengingatiNya.

2 comments:

  1. huhu..dlu ak panggil ko hyper..skrng ak nak pggil ko as-siddiq( yang mmbenarkan)..=p..

    ReplyDelete

KOMEN-KOMEN LA