Saturday, August 21, 2010

Tunggangan ku


Haish.Saat kawan2 lain bawak kereta,aku hanya mengkebaskan punggung aku dengan menunggang motorsikal Honda Wave 100 R .Jealous pon ada tapi aku kena bersyukur.Kalau takde motor ni macam mana aku nak merempit ke kelas hari-hari.So,dengan gagahnye motor bernombor plat NCF 7202 inilah yang selalu mengaum di atas jalan raya.

Tapi kebelakangan ni,motor aku seperti sudah nazak.Banyak penyakit menimpa beliau.Aku ni bukan lah pandai dalam sains permotoran ni sebab aku budak sains makanan.Macam-macam aku dah buat kat motor ni.Ganti rantai motor.Jangan memain taw motor pon pakai rantai dah.Lepas tu tukar "spoket".Actually ejaan betulnya cariklah sendiri.'Spoket' ni yang menggerakkan rantai tuh.
Then aku nak tukar tayar motor pulak.

Lepas ni sesiapa yang nak beli motor secondhand datang lah berjumpa aku.Mana ta kalau aku dah dapat kereta dan malas nak jaga motor ni,boleh la aku jual kat koghang.

2 comments:

KOMEN-KOMEN LA