Wednesday, August 25, 2010

Kejamnya


Kejam ke kalau ada orang bonceng motorsikal kita pastu kita suruh dia turun?
Kejam ke kalau ada orang lapar pastu kita makan secara sorok-sorok?
Kejam tak kalau orang yang kita benci ditimpa musibah lalu kita cakap "Padan muka"
Kejam sangatkah kalau kita maki kawan kita yang tak sembahyang?
Kejam tak kalau kita marah kawan kita yang suka pinjam barang kita?


Tapi kan,itu tak kejam sangat

Kejam lagi orang yang selalu nak tumpang motosikal kita pergi sana sini,tapi duit minyak tak hulur pun.Dah la berat macam badak.

Ini lagi kejam.Masa ada duit banyak dia beli baju,kasut sampai habes beratus-ratus tapi bila bab nak makan dia lupa poket dah kering.Member2 tak sampai hati nak makan depan dia.

Kejam lagi orang yang merendah-rendahkan kawan-kawannya sampai lupa kawan-kawan tu dah banyak berjasa pada dia.

Kejam lagi orang yang kita cakap lembut-lembut suruh solat tapi dia tengking kita suruh jaga hal sendiri.

Kejam lagi orang yang jadikan harta orang lain seperti hak milik sendiri.Habes sume harta member nak dipakainya.Ingat ini hotel ke ada special service.Silap-silap awek kita pun dipunyakannya.

p/s: kalau ada kekejaman yang dialami,jangan tulis pada status facebook jer..

2 comments:

  1. Haha..
    Banyak lagi bleh tambah ni tentang kekejaman..

    ReplyDelete
  2. haha...ini yang berlaku bila tidak puas hati dengan suasana...sungguh kejam ..

    ReplyDelete

KOMEN-KOMEN LA