Tuesday, January 5, 2010

Tuhanku bukan Tuhanmu

Salam.Aloha.Selepas lesu dalam proses hendak
menambah entri yang menarik dan outstanding,
akhirnya aku terpanggil untuk menulis pasal hal ini.
Aku bukan mahu mengulas pasal fakta2 yang ada dalam
kes ini tetapi aku mahu mengulas mengikut pandangan
sendiri.Mereka mahu menggunakan nama Allah sebagai
ganti perkataan God.Aku tahu Bahasa Inggeris.
Tuhan is God.And our God is Allah.
Tapi kenapa mereka mahu menggunakannya.
Aku tahu sikit pasal konsep Trinity mereka.
Allah is God.
Jesus is Son of God
Gabriel(Jibril)......
Tapi aku rasa dalam Bible dia guna perkataan He.
Bukannya Allah.Mereka bertuhankan jesus.


Aku tanya dia di facebook.
Sedih.Dalam ruangan komen"Bukan kat dunia
ni tuhan semua manusia Allah ke?
biar jelah dia guna.Tuhan dia pun Allah gak"

Di satu pihak yang lain.
Senang je mereka jawab."Biarlah pihak
berkenaan menyelesaikan masalah ini dengan
berkesan".Wait.Dia ni Islam.Dia ni tak
ada 'berkenaan' dengan Islam ke?
Pegang jawatan besar2 tapi bila
masalah Islam yang besar ini dengan selamba
dia kecilkan dengan pernyataan berikut.
Maybe nak jaga kepentingan politik

Huh.Cukup.Kawan aku cakap,semua ni agenda
politik.Fikir2kan lah..

No comments:

Post a Comment

KOMEN-KOMEN LA