Friday, January 22, 2010

Love at First Sight(LOFIS)


Pertama kali ku bertemu denganmu,
Sayunya hatiku merindui dirimu,

Apakah mungkin engkau menerimaku,
Kerna aku bersedia mencintaimu.


Bait-bait lirik dari sebuah lagu.
Luahan Hati compose by Apit.Korang
leh dengar tengok kat youtube.Cukup.
Bukan pasal lagu jiwang ni yang nak
aku bicarakan tapi mengenai
cinta pandng pertama atau bahasa
orang putehnya,love at first sight.
Sejauh mana kewujudan dan kebenarannya?
Setelah menekan keyboard lappy aku
dan mencari abjad F.I.R.S.L.O.V.E.S.I.G.H.T,
akhirnya aku menjumpai beberapa
fakta yang sangat menarik.Dan benda
ini memang ada.Sebab aku sendiri
selalu mengalaminya.Opss.Jangan
korang takut pulak ya gadis2.Walaupun ia
terjadi,aku takkan sewenang-wenangnya
untuk jatuh hati.Nanti tak pasal2 diriku
dipulaukan.Lupakan pasal
'kemerepekan' tadi.Kembali kepada fakta.

48% peratus lelaki percaya pada
cinta pandang pertama dan sememangnya
hanya lelaki yang love at first sight.
Patotlah ramai lelaki kat mall yang
suka phewwitt2 berbanding wanita.

Love at first sight berlaku apabila
kita membuat eye contact selama 8.2 saat.
Wow.Cepatnya boleh jatuh cinta.Aku rasa
kalau makan kuih pon tak secepat ini.

Cinta pandang pertama bukanlah
sesuatu yang mustahil.Lumrah
manusia hatinya berbolak-balik.
Nampak yang ni,nak yang ni.
Nampak yang itu,nak yang itu.
Tapi dengan love at first sight(LOFIS)
la kita mencari cinta.Kita bermula bicara,
kerna mahukan si dia sebagai isteri tercinta.
Pernah aku bertanya seorang DR.LOVE
yang tak berapa nak love sangat mengenai
LOFIS ni.

AKU:
Apsal aku cepat feeling kat pompuan haa?
Ko mesti penah dgr cinta pandang pertama
kan??Aku rasa aku pun macam tu la
Dr.Love:
Fakh.Sebenarnya mana ade dowh
cinta pandang pertama.Itu
dipanggil suka.Macam ko pandang pompuan,
mesti ada rasa suka.

AKU:
emm..yela
(takleh nak bangkang sbb dia dr.love)

Dr.love:
(Hati bangga sbb dia rse cam dah mjwb
dengan betol..)

So konklusi kepada cinta pandang pertama
adalah jaga mata tu.Jangan nak meliar je.
Lagi baik kalau pandang bawah
bila berjalan tu.
Kalau nak ikutkan cinta si buta adalah
suci sebab dia menggunakan mata hati
as sight.

1 comment:

  1. salam, lama tak lawat blog.
    untuk post nie..
    "...................... jaga mata tu"
    untuk insan yang berjantinakan
    lelaki
    mahupun
    perempuan,
    tundukkan pandangan...

    ReplyDelete

KOMEN-KOMEN LA