Thursday, December 3, 2009

Artis pujaanku adalah hantu

Aloha.Salam dan terima kasih pada yang view blog ini.Ini bukanlah blog pertama yang pernah di'lahirkan' oleh aku.Okey forget about it.Hari ini hari Khamis.Malam Jumaat.Ada orang kata malam-malam camni ada banyak hantu.Betul ke?
Aku pun tak tahu.Kalau ada mesti aku dah seram sejuk.Tapi aku memang sejuk pun sekarang disebabkan cuaca di kawasan aku sekarang selalu hujan.Dan Kelantan merupakan 'kawasan tadahan hujan' buat masa ni.Kesian demo.Berbalik pasal cerita hantu @ ghost tadi ,terdetik
kat kepala aku setiap kali menonton televisyen Toshiba 24" kat rumah aku mesti ada rancangan pasal hantu dan yang paling seram jumlahnya banyak.Tak kisahla samada dalam bentuk drama,filem ataupun program tv.Banyak sangat ke untung buat cerita hantu ni
sampai dah takde cerita lain nak diterbitkan.Itu hanya 'mereka-mereka' yang tertentu je boleh jawab.Tapi pernah tak ada yang terfikir pasal kesan yang akan berlaku terutamanya kanak-kanak.Diorang akan mudah terpengaruh dan akan mudah berilusi.Sebab benda ni pernah berlaku kat aku,not now tapi masa kecik2 dulu.Dulu aku susah sangat nak tidur malam,
bukan insomnia tapi aku akan terbayang-bayang benda2 yang menakutkan sampai tak boleh tidur.Tambah lagi baru lepas tengok cerita setan confirm lagi susah nak tidur.Dulu kalau aku nak tidur lampu bilik akan aku buka sebab aku takut tidur sorang2 dalam gelap.Kadang2 sampai berpeluh bila lampu dipadamkan.Aku bukan penakut ye.Sori sikit.dan habit ni berterusan sampai aku Tahun 5 tetapi mula berkurang masa aku Tahun 6.
Itulah effect dari cerita-cerita hantu yang aku tengok dan aku still ingat tajuk-tajuk cerita tu antaranya Nenek Gerondong dan SundelBolong.Aku bukanlah membantah cerita-cerita hantu disiarkan tapi biarlah beragak sikit.Naik muak dah aku tengok.Kalau dah penuh semua siaran televisyen dengan cerita hantu aku pun tak peliklah kalau suatu hari nanti ada anugerah hantu terbaik bagi kategori drama seram.Kepada pengarah cerita2 hantu ni janganlah marah ye sebab aku
pun antara penonton setia drama2 hantu koghang jugak.Saje nak propa.hehe..

No comments:

Post a Comment

KOMEN-KOMEN LA